Carlos L. Bernárdez, Lito Portela. José Paz |
O proxecto Estado Critico da sala Alterarte
encara a recta final. Nesta penúltima intervención, a instalación escultórica erixida por Lito
Portela (Cangas, 1958), contou coa
colaboración, ademais do comisariado de Carlos L. Bernárdez, do músico Xulián
Hernández (unha intervención sonora ben desacougante) e a do escritor e actor Manolo M. Romón.
O proxecto
escultórico aborda una serie de cuestións
comúns á escultura e arte contemporánea en xeral, aquelas que lle afectan ao
home e aos modos de relacionarse co mundo. A realidade proxectada a través
destas esculturas, unha serie de elementos cuxa utilidade práctica foi anulada
- unha escada, un banco, e un marco de espiños- tan só responden a unha
intención, a de provocar no visitante unha reacción, a necesidade de reflexionar
sobre a propia realidade que nos vén
dada, e as relacións en si mesmas entre os homes cada vez de maior hostilidade.
O aspecto crítico da obra de Lito, a mensaxe
inequívoca, os lugares comúns que toca, enfróntase tamén as súas propias contradicións,
comezando polo feito de presentársenos cun acabado tan exquisito para lanzar unha mensaxe en si mesma ben crúa.
A proxección dunha realidade noutra, a ambigüidade nas referencias visuais, as
distorsións de tamaño, a incidencia en aspectos sesoriais son algunhas das
armas que fan fascinante a escultura actual, pero esixen dosificarse moi ben en
pro de garantir os resultados.
Exposición de Espiñas Coroadas, de Lito Portela. Sala Alterarte, Universidade de Vigo Campus de Ourense, até o 1 de xuño.
No hay comentarios:
Publicar un comentario